ذخیره ساز NAS مناسب برای کسب و کارهای کوچک


امروزه شرکت ها و مجموعه های کاری، داده ها و اطلاعاتی حیاتی دارند که بدون دسترسی به این داده ها و اطلاعات ممکن است قادر به ارائه خدمات به مشتریان خود نباشند. ارائه خدمات ضعیف به مشتری، از دست رفتن فروش یا مشکلات همکاری تیمی، نمونه ای از مواردی است که می تواند اتفاق بیافتد وقتی اطلاعات برای تیم در یک شرکت، در دسترس نباشد.


هر کدام از این مسائل موجب کاهش کارایی شده و نهایتا منجربه از دست دادن درآمد می شود.


علاوه بر این، هنگامی که صحبت از ذخیره سازی داده می شود، کسب و کارهای کوچک، ممکن است با سوالات و مسائلی رو به رو شوند که عمده این سوالات به شکل زیر خلاصه می شود:


" هزینه کمتر برای خرید یک ذخیره ساز مناسب با کارکرد آسان "


داشتن دستگاه ذخیره سازی با کارکرد آسان به این دلیل که بسیاری از شرکت های کوچک، کارکنان IT ندارند.


اینجاست که با توجه به تقاضای روز افزون در کسب و کارها و نیاز به فضای ذخیره سازی، دستگاه های ذخیره سازی شبکه (Network Attached Storage) NAS، به میدان می آیند.


دستگاه NAS به سرعت در حال تبدیل شدن به یک الزام برای شرکت های تجاری و کسب و کارهای کوچک بوده و در بسیاری از صنایع به عنوان یک راه حل ذخیره سازی موثر، انعطاف پذیر و کم هزینه مطرح می باشد.



(Network Attached Storage) NAS چیست؟


دستگاه ذخیره سازی شبکه NAS یک دستگاه ذخیره سازی متصل به شبکه است که اجازه ذخیره و بازیابی داده ها را از یک مکان متمرکز به کاربران مجاز شبکه می دهد. دستگاه های NAS انعطاف پذیر هستند، به این معنی که شما به هر تعداد ذخیره ساز اضافی که نیاز داشته باشید، می توانید به آن اضافه کنید.


یک NAS، دستگاه ذخیره سازی سریع و ارزان است و به شما توانایی کنترل کامل داده ها را


می دهد.



دستگاه NAS برای شرکت های کوچک مناسب است، زیرا:


1. کارکرد ساده دارند و در اغلب موارد به یک متخصص حرفه ای IT نیاز نیست.


2. هزینه ای پایین دارند.


3. پشتیبان گیری از داده ها آسان است، به طوری که در هر بازه زمانی می توانید این کار را انجام دهید.


4. دارای امنیت ذخیره سازی بالایی هستند.


با استفاده از یک دستگاه NAS، داده ها به طور مداوم در دسترس هستند. به طوری که کارکنان در یک همکاری آسان، به موقع به مشتریان پاسخ می دهند، و به سرعت در فروش یا مسائل دیگر پیگیری ها را انجام می دهند، زیرا تمامی اطلاعات در یک مکان جمع آوری شده است.


یک دستگاه NAS، این امکان را بوجود می آورد که از راه دور با استفاده از اتصال به شبکه بتوان به داده ها دسترسی پیدا کرد و کارکنان در هر کجا و هر زمان که به داده ها نیاز داشته باشند یا احتیاج به ذخیره سازی داشته باشند می توانند کار خود را انجام دهند.


اما اگر شرکت ها و کسب و کارها بخواهند به جای NAS از فضاهای ذخیره سازی متعدد استفاده کنند ممکن است دچار مشکلاتی شوند که در ادامه به برخی از آنها پرداخته ایم:


· داده های خارج از فضای همگام سازی.


· به مرور زمان فضای ذخیره سازی کاهش می یابد و نیاز به فضاهای ذخیره سازی متعدد احساس می شود.


· تاخیر در پاسخ به درخواست های خدمات مشتری یا درخواست های فروش.



برخی از انواع NAS برای کسب و کارهای کوچک عبارتند از:


· NAS 2 یا 4bay مناسب برای کسب و کارهای کوچک تا 25 کارمند.


· NAS Pro 2 4bay یا 6bayایده آل برای کسب و کارهای کوچک تا 50 کارمند و با سرعت بیشتری نسبت به NAS 2 یا 4Bay.


· HDD NAS و Enterprise NAS HDD، هارد دیسک های NAS هستند که برای ظرفیت های بزرگ و با قابلیت اطمینان و عملکرد بالا طراحی شده اند.


· Seagate Cloud Personal که مناسب برای افرادی است که می خواهند خاطرات خود و یا پروژه های کاری را ذخیره کنید.



NAS به عنوان یک راه حل ذخیره سازی با دلایل زیادی در حال گسترش است. دسترسی به داده های شرکت می تواند مزایای رقابتی فراوانی را به وجود آورد و سطح خدمات رسانی به مشتری را ارتقاء دهد، چرخه های فروش را تسریع کند و کیفیت کار پروژه هایی که نیاز به همکاری دارند را در یک شرکت بهبود بخشد.









NAS چگونه کار می کند؟


در اصل، NAS یک مینی سرور است که روی میز کار شما قرار می گیرد.


شما می توانید آن را به طور مستقیم از طریق کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید.


NAS یک شبکه کوچک را ایجاد می کند که هر دستگاهی با نام کاربری و رمز عبور مخصوص خود می تواند به آن دسترسی داشته باشد.





انتخاب استوریج مناسب


مزایای NAS

1. با توجه به این که درایورها، سیستم عامل، GUI و ما بقی متعلقات این دستگاه‌ها معمولاً به صورت پیش فرض روی آن ها وجود دارد، کار کردن و روش کنترل آن بسیار ساده است.

2- با توجه به ماهیت NAS که مثل یک سرور امکان نصب روی شبکه را دارد، تقریباً می توان این دستگاه را بدون خاموشی (Down Time) در نظر گرفت که این خود یک مزیت بزرگ برای این نوع دستگاه است.

3- برای سازمان هایی که قصد اشتراک گذاری فایل را تحت شبکه داشته و بیش از یک سرور در مجموعه دارند ( یعنی ممکن است تعداد Connection زیادی را نیز به همراه داشته باشد) NAS گزینه کاملاً مناسبی است.


معایب NAS

1- دستگاه‌های NAS از لحاظ کارایی محدود بوده و فقط مخصوص میزبانی فایل ها هستند.

2- میزان کارایی دستگاه‌های NAS ارتباطی مستقیم به سرعت و محدودیت های شبکه ای قرار دارد که بر روی آن قرار می گیرد و به طور مثال اگر شبکه مادر محدودیت پهنای باند داشته باشد، می بایست در انتخاب راهکار NAS محتاط تر عمل کرد.


شبکه ذخیره سازی (Storage Area Network (SAN

SAN در واقع شبکه ای از دستگاه‌های ذخیره ساز است که به سرورها متصل می شود و داده ها را در سطح بلوک (Block-Level) ذخیره می کند تا مورد استفاده نرم افزارهای نصب شده روی سرورهای این شبکه قرار گیرند.

SAN برای نرم افزارهایی مانند پایگاه داده، امکانی را فراهم می سازد تا فارع از تنظیمات خاص روی آن ها و یا درگیر شدن با قوانین پیچیده اشتراک گذاری، به حجم بیشتری از اطلاعات با سرعت بالاتری دسترسی پیدا کنند.


مزایای SAN

1. دستگاه‌های ذخیره ساز SAN می توانند برای ذخیره سازی پایگاه‌های داده، سرورهای اپلیکیشن، سیستم های خوشه بندی و همپنین فایل سرورها مورد استفاده قرار بگیرند.

2- زمانیکه کارایی دستگاه‌های ذخیره ساز حائز اهمیت باشد و یا نیاز به استفاده از تکنولوژی های خاص در سیستم ذخیره سازی مثل Replication یا Deduplication و همچنین در دسترس بودن دائم داشته باشیم، SAN مناسب ترین راهکار خواهد بود.

3- یک شبکه SAN کاملاً مقیاس پذیر است و به راحتی می توان آن را در هر ابعادی گسترش داد و نیز هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد درایورهای افزونه به آن وجود ندارد.

4- علاوه بر موارد فوق با توجه به اینکه این نوع ذخیره سازی برای گسترش و یا پیکربندی RAID نیازی به خاموش کردن سیستم های مرتبط ندارد، می تواند Up Time را به صورت 100 درصد تضمین کند.


معایب NAS

در تجهیزات سخت افزاری شبکه هرچه شما کارایی بیشتری را از یک دستگاه انتظار داشته باشید باید هزینه های بیشتری نیز متحمل شوید. از معایب دستگاه‌های SAN می توان به هزینه بیشتری که در مقایسه با سایر دستگاه‌های ذخیره سازی بابت هر گیگابایت می پردازید، اشاره کرد.

در سیستم SAN امکان دسترسی مستقیم به صورت فایل به فایل و یا دایرکتوری وجود ندارد. زیرا فضای ذخیره سازی در شبکه SAN در سطح بلوک بوده و به این شکل نیز به سرورها نمایانده می شود: هرکه بامش بیش، برفش بیشتر

با توجه به اینکه در ذخیره سازیSAN همواره اطلاعات در حال ذخیره سازی روی یک دستگاه واحد است، اگر از خوشه بندی دستگاه‌ها در این شبکه استفاده نکنید، 2 خطر بزرگ همواره شبکه شما را تهدید خواهد کرد:

امکان بروز نقص در دریافت اطلاعات، زمانیکه چندین هاست (سرور و یا دستگاه‌هایی که به شبکه SAN متصل اند) همزمان به یک بلوک از اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

2. اگر چند سرور یک بلوک خاص از اطلاعات را به طور مشترک استفاده کنند، امکان خواندن اطلاعاتی که سرور دیگر در حال نوشتن بر روی آن بلوک است را نخواهد داشت.

چگونه استوریج مناسب سازمان خود را انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحات مختصری که ارائه شد، اکنون می توانید با طرح چند سئوال کلیدی دستگاه ذخیره سازی متناسب با نیازهای ذخیره سازی سازمان خود را انتخاب کنید:


سوال اول


به عنوان اولین سئوال باید مشخص نمایید که برای چه منظورهایی نیاز به ذخیره سازی اطلاعات پیدا کرده اید؟ به طور کل ذخیره سازی می تواند به منظورهای زیر صورت بگیرد:


آرشیو اطلاعات: Store Ever Tape

تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات: StoreOnce Bakup، StoreOnce VSA، Store Ever Tape

به اشتراک گذاشتن فایل ها: StoreEasy Storage، Disk Enclosure، BladeSystem Storage Blades

شی گرا وابری: 3PAR StoreServ Storage

اصلی یا Primary: 3PAR StoreServ Storage، StoreVirtual Storage، StoreVirtual VSA، StoreEasy Storage، MAS Storage، XP Storage، Disk Enclosure.

سازمان شما می تواند مجموعه ای از آیتم های فوق را به طور مشترک نیاز داشته باشد که در آن صورت بهتر است از یک شبکه ذخیره سازی اطلاعات بهره ببرید.



موضوعات: لوازم جانبی موبایل,لوازم دیجیتال,لوازم خانگی,لوازم کامپیوتر,خرید دوربین هندی کم,خرید کامپیوتر رومیزی,خرید ماشین لباسشوئی خانگی,خرید یخچال ساید بای ساید,خرید اسپیکر,خرید مایکروفر,راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا,راهنمای خرید ماساژورهای برقی,ماساژور برقی,آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED,دستگاه تصفیه هوا,
برچسب ها: ذخیره ساز qnap , قیمت nas qnap , استوریج qnap , نمایندگی qnap در ایران , هارد qnap ,
[ بازدید : 117 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 30 آذر 1396 ] [ 21:0 ] [ علی محمدی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]